Thursday 21 June 2012

Multilevel Business Yang Mengarut

Okay,hari ni aku nk story pasal keburukan mlm,sistem piramid dan sistem downline.First,skali ada satu company ni beribupejabat di Kuala Lumpur nama dia  DCHL(lamp berger),hari tu aku pergi ke HQ dia,sampai je kat sane aku terus disambut oleh balaci-balaci DCHL ni.
  Mula2 dia orang akan tunjuk barang2 atau produk yg mereka miliki seperti lamp berger,produk kosmetik,barang kemas.Ops,jgn cepat tertipu,brg2 tu bukan untuk dijual oleh DCHL okay.Selepas balaci ni siap memberi info pasal produk,mereka akan membawa anda ke discussion table.Di situ akan datang seorang Marquist yang berlagak pandai bercakap besar,manakala balaci tadi akan menyokong setiap ayat yang keluar dari mulut Marquist tadi dgn perkataan 'BETUL'.Di table ini mereka hanya memutar belit cerita sahaja,at finally aku taw yang this is not a business,its marketing.Mereka tak jual apa2 barang pun.Dalam islam ada menyatakan bahawa urus niaga hanya sah apabila ada produk yg dijual beli atas dasar suka sama suka.Thats mean,DCHL ni penipu besar.Lepas penat dia org ceramah aku,then aku cakap aku nak balik tido then melabur dalam Amanah Saham Bumiputera lg baik dan untung,tiap2 tahun dividen naik.
  Kepada sesiapa yang terlalu cepat terpengaruh tu fikir2 kan la k,yuran jadi ahli untuk DCHL RM80,untuk kau up level RM2345,wat the *#!$.Dia hanya nak makan duit korang.Belum tentu korang akan dapat balik modal.Aku nasihat supaya korang xjadi macam membe aku,sanggup berhenti kerja sebab nk join bisness ni...haha..Last2,ape pon tara...haha..renung2 kan la.

No comments:

Post a Comment